بهترین حالت مو هنگام خواب چیست؟ | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

بهترین حالت مو هنگام خواب چیست؟ | پزشکی


به جای اینکه هر روز صبح همه ی تلاش خود را برای مرتب کردن موهای آشفته صرف نمایید چرا از بروز این مسائل پیشگیری نمی‌نمایید؟ ترفندهایی وجود دارد که شما را مطمئن می‌سازد صبح زود به زمان بیدار شدن از خواب موهای زیبا و خوش حالتی خواهید داشت.

  1. یک رو بالشتی جدید بخرید

مناسبترین شیوه برای دارا بودن موهایی مناسب مصرف رو بالشتی ابریشمی است. رو بالشتی‌های نخی موهای شما را در طول شب به سمت اطراف پرتاب می‌کند و سبب ایجاد پیچ و تاب در آن می‌گردد. اما ابریشم نه تنها با موهای شما به مناسبی رفتار می‌کند بلکه رطوبت مورد احتیاج را در خود نگه می‌دارد.

  1. قبل از خواب از ماسک مو مصرف نمایید

اعمال ماسک مو قبل از خواب سبب مرطوب شدن موهای شما می‌گردد.

سعی نمایید یک قاشق خوراکی خوری سس مایونز، آووهدیه، روغن زیتون و عسل را با هم ترکیب نمایید. این یک ماسک عالی برای آبرسانی و غذا موهاست. بعد از اعمال این ماسک بر روی مو، مطمئن شوید که یک کلاه خوب بر روی سر می‌گذارید.

همینطور بخوانید: گونه های ماسک مو
  1. سعی نمایید قبل از خواب موهای خود را ببافید

اینکار نه تنها سبب می‌شود موهایتان از روی صورت برداشته شود بلکه به زمان بیدار شدن از خواب موهای تمیز و مرتبی خواهید داشت. قبل از خوابتلاش نمایید موهای خود را ببافید. البته بایست به یاد داشته باشید که این بافت مناسبتر است شل باشد.

  1. با موهای خیس به رختخواب نروید

به جز مواردی که موهای خود را بافته‌اید یا از ماسک مو مصرف کرده‌اید، خوابیدن با موهای مرطوب و خیس به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. اگرچه پرهیز از دوش گرفتن در شب برای بعضی از مردم سخت است اما اهمیت امتحان کردن را دارد زیرا موی خیس ضعیف تر از موی خشک است.

خوابیدن با موی خیس قادراست سبب عدم موفقیته شدن و بد وضعیت شدن آن گردد.تلاش نمایید قبل از خواب موهای خود را خشک نمایید.

  1. شامپوی خشک را فراموش ننمایید

شامپوی خشک را می‌توان قبل از خواب مورد مصرف قرار داد. اگر شما نیز هر روز صبح با موهای چرب از خواب بیدار می‌شوید مناسبتر است از این محصولات مصرف نمایید. مصرف شامپوی خشک شما را مطمئن می‌سازد که موهای چربی نخواهید داشت.

  1. از کش‌های الاستیک مصرف ننمایید

مصرف کش موی الاستیک قبل از خواب به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود مگر اینکه بخواهید بافت موی خود را با آن ببندید. موی دم اسبی قادراست سبب ایجاد عدم موفقیتگی و بدحالتی در مو گردد و ریزش مو را نیز به همراه خواهد داشت.

همینطور این کش‌ها ردی را از خود روی مو باقی می‌گذارند. اگر نمی‌توانید با موی باز بخوابید، مناسبتر است آن را ببافید.

  1. پوست سر خود را ماساژ دهید

اینکار سبب می‌شود موهای سالم‌تر و شاداب تری داشته باشید. با ماساژ آرام و ملایم پوست سر می‌توانید موهای براق تر و زیباتری داشته باشید. برای اینکار می‌توانید از روغن های طبیعی مصرف نمایید.